دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و شهرسازی
بررسی روسازی انعطافپذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایهای
*ضمیمه شدن "آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران " در قالب 197 صفحه بصورت رایگان:)-
چكیده
روسازی راه به دلیل قدمت دیرینهای كه در جهان و نیز در ایران دارد. همواره از دیرباز مورد توجه مهندسین بوده است. به تدریج و با شكلگیری قالب استاندارد برای روسازیهای انعطافپذیر و صلب، لزوم تهیه برنامههای كامپوتری و تحلیل عددی روسازیها جهت صرف زمان كمتر و بررسی دقیقتر كاملاً اجتنابناپذیر مینمود. در این پروژه سعی بر آن بوده است كه روسازی انعطافپذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده كننده روشش برمیستر جهت مدل لایهای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایههای یك برنامه كامپیوتری براساس آن شكل گرفته است.
نرمافزارهایی كه با بهره جستن از تئوری لایهای اقدام به تحلیل رفتار خاك و محاسبه تنشها و تغییر مكانها مینمایند. همگی ملزم به رعایت فرضیات و قوانین خاص تئوری لایهای هستند. این شرایط بعضاً محدود كننده ممكن است باعث تقریبهای كوچك و یا بزرگی در جوابهای نهایی سیستم گردد.روسازیهای انعطافپذیر را میتوان با استفاده از تئوری چند لایهای برمیستر تحلیل كرد. عمدهترین فرض تئوری فوق بینهایت بودن هر یك از لایهها در صفحه افقی است در این روش برای محاسبه پاسخ با توجه به فرض مهم تقارن محوری، یك تابع تنش فرض میشود كه باید معادلات دیفرانسیل سازگاری و همچنین شرایط پیوستگی و مرزی را ارضاء كند. سپس از محاسبه این تابع تنش، میتوان تنشها و جابهجاییها را به دست آورد.
یافتن راه حل ریاضی مناب برای تحلیل روسازی، آشنایی كامل با مفاهیم و فرضیات این روش، انتخاب مناسب پارامترها و متغیرهای مسئله، تدوین پایههای نرمافزار كامپیوتری جهت ورود اطلاعات این روش ریاضی به كامپیوتر و ساختن یك محیط User friendly برای كنترل ورودیهای برنامه و ایجاد امكان هر گونه توسعه آتی در پیكره نرمافزار اهم از مواردی است كه در این پروژه بدان توجه شده است.
کلمات کلیدی:
روسازی
روسازی منعطف
نرمافزار TUPAS
تحلیل روسازی انعطاف پذیر
صنعت ساختمان و راهسازی